Please pretty please can someone translate this item? Is it about Jokke dispensing brotherly advice to Fred?
http://msndk.starlounge.c.../index.cfm?objectid=91051Forholdet mellem Prins Joachim, 41, og Kronprins Frederik, 42, er aldrig blevet det samme efter Joachims skilsmisse fra Grevinde Alexandra for seks år siden.
Det skriver Ekstra Bladet.
Fredag afslørede Prins Joachim, at han først fik besked om Marys graviditet i forrige uge - godt to måneder efter at Kronprins Frederik og Kronprinsesse Mary fik bekræftet at hun var gravid med tvillinger.
- Visse beskeder giver man ikke over telefonen, sagde Joachim lørdag til Ekstra Bladet, og medgav på den måde, at han ikke havde set sin storebror i månedsvis.
Ekstra Bladet fremhæver dog, at han selv har brugt sin mobil til at give Frederik mange store nyheder - f.eks. sendte han ham en SMS med nyheden om at han havde friet til Prinsesse Marie.
Prins Joachim under weekendens Copenhagen Historic Grand Prix på Østerbro
Skilsmissen fra Alexandra faldt sammen med Kronprins Frederiks forberedelser til brylluppet med Mary, og det var ifølge Prins Joachim en af årsagerne til at han ikke inddrog ham i sine problemer.
- Og måske min bror følte sig lidt snydt, fordi jeg ikke delte det med ham. Men måske var det også min måde at handle på, når man står i en så ukendt situation og ikke vil vise svaghedstegn. Jeg ville ikke belemre ham med det, når han stod i sine gladeste omstændigheder og uden mulighed for at yde erfaring, siger Joachim i Gitte Redder og Karin Palshøjs bog Frederik - Kronprins af Danmark.
- Jeg tror, at jeg skuffede ham meget ved ikke at bruge ham mere, erkender Joachim i bogen.
I samme bog fortæller Frederik, at han ikke bruger Joachim, når han skal træffe store beslutninger.
- Jeg spørger meget min mor til råds. Ved siden af Mary (...) er hun min nærmeste rådgiver. Hos dem får jeg god hjælp, siger Frederik, der også har et nært forhold til Kronprinsesse Victoria.
Hende har Prins Joachim ifølge Ekstra Bladet et anstrengt forhold til.
- Victoria og jeg støtter og hjælper hinanden, bruger hinandens erfaringer og har det godt sammen, siger Frederik i bogen.